Altijd op de hoogte
met GemaQ

04.11.2025

GemaQ Summit 2025

Op donderdag 2 oktober vond de vierde editie van de GemaQ Summit plaats. Een dag waarop leden van de coöperatie werden geïnspireerd en geprikkeld door presentaties, proeverijen en een bedrijfsbezoek.

GemaQ is de coöperatie van en voor zelfstandige tankstationondernemers. Samen bundelen zij hun krachten om groei te realiseren, kennis te delen, slimmer in te kopen en hun gastloyaliteit te vergroten. GemaQ staat voor samenwerking, ondernemerschap en vooruitgang binnen de petrol- en foodservicemarkt.

Met inmiddels 242 locaties verspreid over Nederland vertegenwoordigt GemaQ een krachtig netwerk van ondernemers. Jaarlijks ontvangen de aangesloten leden samen ruim 70 miljoen bezoekers en schenken zij meer dan 17 miljoen bakjes koffie – cijfers die de omvang en impact van de coöperatie onderstrepen binnen de Nederlandse retail- en foodservicemarkt.

De Van Nelle Fabriek vormde dit jaar het decor, waar 33 standhouders hun kennis en producten deelden om ondernemers verder te helpen in de ontwikkeling van hun bedrijven. Het thema van deze editie was ‘Rook’. Op de plek waar ooit de geur van versgebrande koffie en tabak hing, deelden twee grote spelers uit de tabaksindustrie, Philip Morris International en Japan Tobacco Inc. (JT), hun visie op de toekomst van tabak. Daarnaast presenteerde Jord Althuizen, o.a. bekend van de kookboekenreeks Smokey Goodness, een nieuw BBQ-vleeswarenconcept.

Deelnemers werden in stijl vervoerd door Amerikaanse oldtimers van het Dutch American Police Department Foundation, dat normaal ritten verzorgt voor kinderen met een chronische of terminale ziekte. De bestemming: het hoofdkantoor van het jonge, ambitieuze UPFRONT, waar een presentatie werd gegeven over hun snelgroeiende assortiment aan nutrition-producten.

Tussen de 33 stands waren diverse partners van GemaQ vertegenwoordigd, actief in de sectoren foodservice, automotive, techniek en retail.
Interim-directeur Bram Giliam nam de leden mee in de vier pijlers van GemaQ: groei in aantal locaties, meer samenwerking, gezamenlijke inkoop en het vergroten van gastloyaliteit. Hij vatte deze ambities samen in drie speerpunten: leren, connecten en inspireren.

Als afsluiting van het inhoudelijke programma werd Ad Schaap, eigenaar van de succesformule De Beren, geïnterviewd. In dit gesprek kwamen de parallellen en uitdagingen tussen zijn organisatie en de tankstationondernemers uitgebreid aan bod.

De dag eindigde geheel in stijl bij BLACK SMOKE ROTTERDAM, het restaurant van Jord Althuizen. Met zijn team en een dosis entertainment door Jack Tucker en De Italianen zorgde hij voor een smaakvolle afsluiting van een inspirerende en verbindende dag.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: 𝘪𝘯𝘧𝘰@𝘢𝘭𝘵𝘪𝘫𝘥𝘨𝘦𝘮𝘢𝘲.𝘯𝘭

    Binnenkort verschijnt het eerste magazine Vooruitgang. Een magazine boordevol indrukwekkende stories, interviews, praktische informatie en nieuws. Wil jij Vooruitgang ook ontvangen? Teken dan nu alvast in voor een gratis exemplaar.