6-Stappenplan

Er gaat veel veranderen in de nabije toekomst. Wat betekent dit voor uw tankstation?

Nooit eerder in het bestaan van de petrolsector en retailbranche veranderde er zoveel als in de huidige tijd waarin we leven. Regeren is echter vooruitzien… Informatie is evident om de juiste keuzes te kunnen maken. Maar wat verandert er nu de komende tijd precies? Wat zijn de voornaamste ontwikkelingen, kansen en bedreigingen om rekening mee te houden? Laat u om te beginnen eens kosteloos inspireren door onze adviseur. Vraag nu een adviesgesprek aan.

adviesgesprek

In 6 stappen gereed voor de toekomst

Er is veel aan het veranderen. Wat betekent dit voor uw tankstation? Hiervoor heeft GemaQ het uitgekiende 6-stappenplan ontwikkeld. Het pad naar optimale exploitatie houdt organisaties futureproof, levert het assortiment, de concepten en diensten die écht het verschil maken. Zo zorgen wij ervoor dat retailers er boven uit steken. We regelen het met GemaQ!

kaartje
2 Omgevingsscan

Iedere locatie kent eigen bijzonderheden, heeft een eigen functie en klantengroep, beschikt over unieke mogelijkheden. Dit wordt mede zichtbaar gemaakt door de verzameling van demografische gegevens, verkeersstromen, eventuele OV-schema’s, gemeentelijke plannen en winkelspreiding. Zeker zo belangrijk is het om te achterhalen welke grote veranderingen er de komende tien jaar rondom de locatie gaan plaatsvinden. Van daaruit kan vastgesteld worden welke diensten en producten voor deze specifieke locatie het meest relevant zijn en welke het in de toekomst gaan worden.

3 Keuzemix

Op basis van de omgevingsscan kan bepaald worden welke nieuwe elementen (al dan niet ter gedeeltelijke vervanging van huidige onderdelen) toegevoegd dienen te worden. Hierbij kan het gaan om ‘concepten & franchising’, ‘pakket- & conciërge service’, ‘rusten, werken & gamen’, en/ of weer geheel andere onderdelen betreffen.

4 Plan van aanpak

Onderdeel 1, 2 en 3 maken duidelijk wat, voor wie en hoe e.e.a. gerealiseerd kan worden. Bij onderdeel 4 worden de initiatieven concreet benoemd in aanpak, vorm, et cetera. Een totaalplan waar, na accordering, aan gewerkt wordt. Soms is dit een lijvig document, vaak ook niet. Want iedere tankstationhouder bepaalt zijn eigen ambitieniveau, financiële polsstok en termijnen. Dit betekent dat er ook simpelweg sprake kan zijn van kleinere updates/ aanpassingen. Maar wat er gebeurt, gebeurt altijd vanuit een weloverwogen plan. Het beschrijven van de onderdelen 1 t/m 4 tot een compleet plan/ document.

5 Uitvoering

Het geaccordeerde plan van aanpak (fase 4) wordt zorgvuldig uitgevoerd binnen vooraf gestelde kaders.

6 Monitoring en bijstelling

Hierbij gaat het om het volgen van de ontwikkelingen en resultaten. Dat verlangt tijdig anticiperen: bijstellen waar raadzaam. Het vraagt ook om nieuwe initiatieven binnen de eerder gemaakte over-all keuzes. Een proces dat feitelijk nooit stopt. Na een langere tijd kan het proces weer ‘gewoon’ aanvangen met stap 1 van dit stappenplan óf een latere stap.

adviesgesprek

Adviesgesprek of offerte?

Tijden veranderen. Verander ook mee. En doe dat tijdig. Wilt u weten welke marktontwikkelingen voor u relevant zijn, wat de consequenties van nieuw overheidsbeleid zullen zijn, welke planologische en stedenbouwkundige veranderingen de exploitatie van uw onderneming zullen gaan raken en welke belangrijke technologische en digitale innovaties kansen voor u bieden? Kortom, hoe u van veranderingen kansen maakt? Maak dan nu een afspraak voor een kosteloos en bovenal inspirerend visiegesprek én ervaar ons unieke 6-stappenplan. Verzeker u van een goede toekomst… met GemaQ.

Doe de test

Heeft u helder wat de grootste transities voor de komende 5 tot 10 jaar zullen zijn met relevantie voor uw tankstation, en wat dit zonder ingrijpen betekent voor uw omzetontwikkeling?(Vereist)
Is onderzocht en glashelder wat de functie van uw tankstation is in de ogen van de bezoekers?(Vereist)
Heeft u een scherp inzicht hoeveel zakelijke- en privérijders uw station bezoeken, hun bestedingsmogelijkheden, gezinssamenstelling, woonwijk, et cetera?(Vereist)
Heeft u de demografische, stedenbouwkundige en planologische ontwikkelingen in uw regio geïnventariseerd evenals de mogelijke consequenties voor u?(Vereist)
Beschikt u over een grondige concurrentieanalyse, waarbij u ook de lokale/ regionale retail en thuisbezorgmarkt geanalyseerd hebt?(Vereist)
Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

    Binnenkort verschijnt het eerste magazine Vooruitgang. Een magazine boordevol indrukwekkende stories, interviews, praktische informatie en nieuws. Wil jij Vooruitgang ook ontvangen? Teken dan nu alvast in voor een gratis exemplaar.